Brittien aikakauslehtijärjestö PPA:n tutkimus todistaa, että aikakauslehdet ja niiden sisältö yhdessä vaikuttavat vahvasti brändiuskollisuuteen ja sitä kautta ostoihin. Brändit, jotka sijoittivat 20 prosenttia keskimääräistä enemmän aikakauslehtimainontaan, saivat selvästi enemmän brändiin kiinnittyneitä kuluttajia.
Samasta tutkimuksesta selviää, että aikakauslehtien ROI (mainosinvestointien tuotto) oli parempi kuin millään muulla medialla! Tutkittujen 77 kampanjan keskimääräinen ROI oli aikakauslehdillä 11 prosenttia korkeampi kuin televisiolla ja 22 prosenttia parempi kuin online-mainonnassa.
Lähde: Magonomics/PPA & Mindshare UK, 2012
Printtiä luetaan tilanteessa, jossa kuluttaja rentoutuu ja ottaa hetken itselleen.
Aikakauslehti on muita medioita intiimimpi ja yksityisempi – se saa lukijan jakamattoman yksityisen huomion. Aikakauslehteä lukiessa ei tarvitse tehdä mitään muuta.
Mikä olisi otollisempi tilanne saada mainosviesti perille?
Tilanne on täysin toinen, kun seisoo pakon edessä vesisateessa bussipysäkillä.
Aikakauslehtimainonnassa voit jakaa näytteitä ja liitteitä. Voit myös hyödyntää erilaisia materiaaleja, pintoja ja muotoja.
Aikakauslehti mahdollistaa pitkätkin mainosviestit kustannustehokkaasti – voit kertoa vaikka oman brändisi tarinan tai tuotteeseen liittyvät taustat ja tieteelliset faktat pelkäämättä, että kulut nousevat kohtuuttomiksi.
Tiedät myös, missä ympäristössä viestisi kerrot. Valitut Palat -lehti ei sisällä juoruja eikä skandaaleita ja faktatiedot tarkastetaan huolellisesti ennen lehden painamista.
Enemmistö aikakauslehtien lukijoista pitää mainoksia olennaisena lehden sisältöön kuuluvana asiana. Printtimainonta koetaan kaikista mainonnan muodoista tutkitusti vähiten häiritsevänä. Valittujen Palojen lukijoista 60 % on sitä mieltä, että mainokset kuuluvat aikakauslehden sisältöön. (KMT 2020).
Valittujen Palojen lukijat hakevat lehdestä vinkkejä ja ideoita ostopäätöksensä tueksi ja moni ostopäätös perustuu aikakauslehdestä saatuun virikkeeseen. Miksi et siis tarjoaisi niitä lukijoille?
Aikakauslehden käyttöliittymä on uskomattoman hyvä. Siinä ei tarvita sähköä. Lehti ei paina paljoa ja se on helppo ottaa mukaan minne vain.
Painettuun lehteen käyttöliittymänä liitetään positiivisia mielikuvia rentoutumisesta, itsensä hemmottelusta ja tyhjien hetkien täyttämisestä. Työ- tai opiskelupäivä saattaa joillakin olla 8 h koneella. Monet ovatkin alkaneet pitää ns. digipaastoa ja rajoittaa sähköisen median käyttöään.
Hitaus on aikakauslehtien kilpailuetu: aikakauslehdet koetaan viimeiseksi korkean laadun ja asiantuntijuuden saarekkeeksi nopeutuvassa ja ”ohentuvassa” mediatarjonnassa.